Rent vand, hver dag - altid

Vi kontrollerer løbende vandets kvalitet ved at udtage vandprøver fra boringerne, på vandværkerne, i ledningsnettet og hos forbrugerne. Langt de fleste vandanalyser bekræfter, at vores drikkevand er godt. Det sker dog, at enkelte vandanalyser overskrider myndighedernes krav. Ved enhver overskridelse søger vi at afklare årsagen hertil, og vi følger op med afhjælpende tiltag og yderligere vandanalyser, indtil drikkevandet igen overholder drikkevandskravene.

Læs mere om vores vandanalyser 

Dekorativt billede

Kloakker til fremtiden

Vores kloakker skal kunne holde til store regnskyl, så vi begrænser risikoen for oversvømmelser. Vi er i fuld gang med at adskille regn- og spildevand (separatkloakering) i de fælleskloakerede områder af Aalborg Kommune.  På den måde minimerer vi risikoen for at spildevand løber i kældre, og at drikkevand og vandmiljø forurenes, når det regner kraftigt.

Læs mere om vores arbejde med klimasikring.

 

Et mix af varmekilder

Vores fjernvarme kommer ikke fra én kilde, men består af et varmemix, der inkluderer overskudsvarme og vores egen varmeproduktion på Nordjyllandsværket.

Når vi 'lægger vores æg i mange kurve’ sikrer vi, at der altid er varme til vores forbrugere.

Få hjælp 24/7

På vores hjemmeside kan kunder finde svar på de gængse spørgsmål om forbrug, forsyning og afregning. 

Men nogle gange er et svar på en hjemmeside ikke nok. Hvis varmen pludselig går, eller der sker en vandforurening, er vi altid til stede. Lige meget om det er nat, weekend eller juleaften. Vores vagtordning sikrer, at vi kan træde til ved uforudsete hændelser med vores forsyning og informere de berørte borgere. Planlagte afbrydelser på forsyningen varsles altid i god tid og de uforudsete så hurtigt, vi kan. Det kan du stole på.

Tilmeld dig vores sms-service

Webtilgængelighed

Tilgængelighed – både fysisk og digitalt er en menneskeret, som fremgår af FN’s Handicap Konvention. Danske Handicaporganisationer vurderer, at op til 30% af danskerne har et handicap eller funktionsnedsættelse i en eller anden grad. Det kan være, at man ser eller hører dårligt, har dårlig bevægelse eller er kognitivt udfordret.

Vi arbejder med at gøre vores digitale platforme så webtilgængelige som muligt. Aalborgforsyning.dk er vores primære hjemmeside, hvor vi bestræber os på, at både funktionalitet, design og indhold er webtilgængelige. Alle vores kunder skal have adgang til samme information fra os.

Indblik i eget forbrug

I disse år udbygger vi vores digitale selvbetjeningsløsninger, så det bliver lettere at få adgang til forbrugsdata og oplysninger om forsyningen på adressen.

Både privat- og erhvervskunder kan få en hjælpende hånd til at holde øje med forbruget. 

Vi tilbyder bl.a. Direkte Kundeforhold til bolig-, ejer- og andelsforeninger, hvor vi etablerer fjernaflæste varmemålere og håndterer afregningen af beboerne. Derudover tilbyder vi energirådgivning og energistyring, som gør det let for foreningen eller virksomheden at få overblik over energiforbruget. 

Dekorativt billede

Forbrugsdata på mobilen

Sammen med flere danske forsyninger har vi været med til at udvikle appen Watts, hvor forbrugere kan få indblik i eget vand- og varmeforbrug. Appen gør det let at holde øje med, om budgettet overholdes, om varmen udnyttes godt, og om der er ændringer i forbruget. Formålet er at hjælpe forbrugerne til at blive bevidste om og spare på energiforbruget i hjemmet.

Læs mere om Watts